Review Space Jam: New Legacy (2021)

Comedy | 115
8/10
8

Am facut recapitularea si v-am povestit cateva lucruri despre primul Space Jam. Acum revenim cu un review al Space Jam 2 care va asteapta in cinematografe!

De unde sa incepem, de unde sa incepem? Space Jam: A New Legacy este continuarea Space Jam-ului preferat din anii 1990. La fel ca predecesorul sau, este un amestec de live action si animație care se incheie intr-un joc epic de baschet. Povestea pe foarte scurt e urmatoarea: ii avem in prim plan de LeBron James si familia sa, in special copilul mijlociu al familiei, Dom. Avem in fata o poveste despre acceptarea diferentelor de perceptii, reamintirea eului interior si a placerii actului sportiv in sine, discursuri care mai de care si… bineinteles, personajele Warner Bros alaturi de care am crescut pentru ca da, nu este vorba doar de Looney Tunes, ci atingem tangential si alte produse celebre ale Warner Bros. Dintre acestea amintim: Scooby Doo, Matrix, Masca, Game of Thrones, universul DC, Harry Potter, Rick and Morty (da, da, apar si ei), Mc Hammer, Familia Flintstones si echivalentul lor dintr-un viitor indepartat, Jetsonii, The Iron Giant… cam tot ce inseamna Warner Bros se regaseste in acest film. Apropo, voi cate “easter eggs” ati gasit? Lasati-ne in comentarii.

Adanc in interiorul „serververse” ului (daca exista multiverse, de ce sa nu existe si serververse?!) Warner Brothers traieste un algoritm malefic, atotputernic, Al G Rhythm (aceasta combinatie intre Ultron si Matrix care a fost adus la viata de catre Don Cheadle, îmbrăcat frecvent în paiete ca… de ce nu?). Maleficul plan al lui Al G este de a-l răpi digital pe Regele LeBron James transformand „omul de familie, antreprenorul si vedeta social media” intr-un personaj marca Warner Brothers, care ar putea fi inclus in oricare dintre francizele sale existente. Pentru a scapa, James trebuie sa castige un joc de baschet impotriva fiului sau de 12 ani, Dom (Cedric Joe), care a fost, de asemenea, rapit în acest serververse. Se pune foarte mult accentul pe … “discordia” tata-fiu, mai exact tatal care ar dori ca fiul lui sa ii calce pe urme si fiul care este mult mai atras de jocurile video.

Pus in situatia in care trebuie sa isi faca rapid o echipa, LeBron ar zice ca e floare la ureche, doar are acces la toate personajele Warner. Da si nu prea, atunci cand da peste prietenul nostru, Bugs. Atunci cand a fost creat, algoritmul malefic a reusit cumva sa convinga toate personajele Looney (mai putin pe Bugs Bunny) ca exista viitor si dincolo de lumea animata, motiv pentru care cam toata lumea a … plecat. Venirea lui LeBron a fost exact la tanc. Bugs profita de acest lucru pentru a porni in gasirea fratilor lui de univers si uite asa ii regasim pe dragii nostri jucatori in diverse ipostaze inedite: Lola Bunny în lumea Wonder Woman, Tweety și Granny în The Matrix, Foghorn Leghorn (cocosul) in locul lui Khaleesi, Daffy Duck facand pe Superman, Wile E. Coyote – cules de prin universul MadMax si tot asa… .

Se fac foarte multe referiri la primul film, Bugs Bunny chiar sparge the 4th wall printr-o gluma adresata direct publicului, ii vedem pe cei 5 monstruleti din primul film si il avem si pe …. sunteti gata? SPOILER ALEEERT!! Michael Jordan!!! Bine, Michael B. Jordan, dar tot Jordan e, right? Anyway, filmul este presarat de glume care mai de care, este potrivit pentru toate varstele astfel incat parintii nostalgici pot veni linistiti cu copiii la noul Space Jam. Exista mesaje clare despre munca in echipa, necesitatea ca parintii sa-si sustina copiii in explorarea propriilor interese si ca succesul vine prim multa munca, dar mai ales prin a fi tu insuti.

Cu alte cuvinte, Space Jam este perfect pentru o iesire de familie, o iesire la care vrei sa te relaxezi, sa iti pui pauza la nebunia din timpul saptamanii, sa te afunzi in scaunul de cinema si sa razi.

Ne citim la urmatorul film!

Bianca!