Review MIAMI BICI (2020)

Review MIAMI BICI | 98
9,2/10
9,2

Dragilor, tocmai ce am văzut MIAMI BICI și trebuie să vorbim despre asta. Deja avem un pattern cu filme românești făcute de o gașcă talentată (distribuitor/regizori/scenariști etc) și asta ne bucură. Nu, nu sunt comparabile cu filmele de Hollywood ca buget/production value însă au o anume savoare specifică și aici ne referim desigur la usturoi; cu cât mai mult, cu atât mai bine.

Dacă în anii trecuți, când auzeai de film românesc dădeai ochii peste cap și deja vedeai imaginea aia intunecată, sunetul prost de aveai nevoie de subtitrări să auzi ce zice Dragoș Bucur în timp ce mănâncă o ciorbă în bucătăria comunistă, în ultimii ani, când zici film românesc deja te poți gândi și la o comedie ușoară, ceva să omori o după amiază sau o seară în care vrei să te simți bine.

Exact pentru acele momente este MIAMI BICI. Este un film ușor, distractiv, un film care se ia singur în bășcălie și te face să te simți bine. Vrei joc dramatic, mize enorme și performanțe de Oscar? Selecția în cinematografe e foarte mare, însă acele filme sunt cumva “distante” față de noi. Lipsesc acele inside jokes.

Să vă dăm un exemplu: la un moment dat, cineva face o înșiruire a românilor care au venit “pă America”, iar printre ei se numără și “Răzvan și Dani”. Toata sala a râs, inclusiv Dani Oțil care era în primele rânduri. Genul ăsta de “inside jokes” pentru cultura noastră mondenă nu le vei găsi la Hollywood. Exact asta își propune MIAMI BICI: să te distreze românește cu o poveste de peste ocean.

Dar hai să vedem despre ce e vorba: Ilie și Ion (sau Piciu’ si Bila)  doi băiețași dintr-un oraș uitat de lume de prin România, sătui de sărăcie, care decid să plece peste hotare să își îndeplinească visul de a se îmbogăți rapid și unde altundeva ar fi putut să facă acest lucru dacă nu în Tărâmul Tuturor Posibilităților?!

Pentru asta cei doi apelează la gangsterul local: Albanezu și pleacă în America unde ar trebui să lucreze pentru Mișu. Să facă ce mai exact? Nu prea contează. Important e să ajungă.

Toate bune și frumoase la sosire; petreceri, fete frumoase, livrări de flori și petreceri la piscină. Ajungem repede la bătăi cu cubanezii si mult umor involuntar. Imediat românașii noștri își fac un renume prin Miami, dar cum ce e frumos nu ține mult și filmul avea nevoie de un punct culminant, lucrurile iau o întorsătură neașteptată, întorsătură care îi aruncă pe cei doi eroi într-un mare bucluc. Cum scapă și ce se întamplă mai departe? Să zicem că totul e salvat de un sărut romantic și niște pâine de la Mamaia Microbistă.

Atunci când vine vorba de comic, nu ai cum să nu râzi la clișeele românești exagerate și replicile care mai de care. Cu siguranță, preferatele noastre au fost traducerile în engleză ale unor înjurături românești. “Don’t rub the mint”, “at the devil’s mother”, “what my feather”, “what my chickens” sunt apă de ploaie pe lângă ce veți găsi în film, dar nu numai replicile în sine sunt savuroase, cât și punerea lor în scenă, domeniu în care Matei Dima aka BRomania și Codin Maticiuc au excelat. Lor li s-a alăturat și Florin Piersic Jr. în rolul Albanezului. Bineînțeles, nu ar trebui să îl uităm pe Alex Coteț, care a pus umărul la crearea scenariului. Coloana sonoră a filmului este semnată de artiști români precum Puya, Killa Fonic, Alexandra Stan, Asu ( da, acel Asu ) și mulți alții.

Filmul e o nebunie continuă, însă trebuie să subliniem câteva lucruri care ne-au plăcut:

1. Mamaia Microbistă; o prindeți puțin și în trailer, însă Mirela Nicolau cam fură toate scenele în care apare.
  2. Poantele de cartier traduse în engleză; zicem doar atât: “I gave him the dirty lady on Ocna Market
  3. Peisaje/fete/muzică și sentimentul de “feel good”. Chiar ne bucurăm să vedem un film unde nu toate scenele de acțiune importante se întâmplă noaptea, pe ploaie și nu vezi nimic. Filmul e colorat bine, e luminos și se aude foarte bine ce vorbesc actorii.
  4. Energia din sala. Fiind o comedie ușoară, s-a râs foarte mult, s-au dat poante și s-au tras coate la vecini. Lumea s-a simțit foarte bine. Asta e, până la urmă, magia cinema-ului. Nu găsești multe activități unde 300-400 de oameni sunt pe aceeași lungime de undă.

În concluzie: tuturor criticilor de film care preferă filmele românești “grele” despre comunism, mizerie și tragedii, le urăm distracție plăcută și nu le recomandăm MIAMI BICI. Celor care vor să se simtă bine și să dea shut down la creier o oră jumate le spunem să meargă cu încredere.

Dar voi Cinemaniaci? Ati vazut filmul?  Vouă cum vi s-a părut MIAMI BICI

Lăsați-ne în comentarii.

Ne citim la următorul film!