Review: Gangsteri cu Stil (2020)

Review Gangsteri cu Stil | 113
9/10
9

Există o mulțime de actori cunoscuți pe care îi știm care ne strânesc interesul față de filmele în care joacă ( Mamă, e un film cu Gerald Butler, trebuie să îl vedem sau Joacă Brad Pit, mergem! – sună cunoscut, huh?! ), dar sunt mult mai puțini regizori care să îți stârnească interesul imediat cum le auzi numele și să știi la ce să te aștepți de la film. De exemplu, spui James Cameron și imediat te gândești la epopee epică și știi că e un film care va rupe ( să ne aducem aminte de Titanic și Avatar ). La George Lucas toată lumea zice Jar Jar Binks ( hehe, gotcha ), Michael Bay cu explozii și nebunii, Tarantino cu stilul lui. Ei bine, așa e și Guy Ritchie cu stilul lui de gangsteri londonezi care mereu au o replică bună, un pistol ascuns, știu ce se întâmplă; te uiți ca la un joc de șah sau, pentru cei mai tinerei ( și nu prea ), ca la un joc de Yu-Gi-Oh ( Haha, you activated my trap card ) unde își întind unii altora diverse capcane.

Cam așa e și GANGSTERI CU STIL unde facem cunoștință cu Mickey Pearson ( jucat de Matthew McConaughey), un american care și-a construit la Londra o mega-afacere din traficul de marijuana. Odată ce zvonul că este în căutare de potențiali înlocuitori pentru a ieși din schemă se răspândește, un război incendiar se declanșează; unul în care intrigile, mita, șantajul și amenințările curg gârlă.

Cam trei sferturi din film se povestec faptele de până atunci într-un dialog dintre Fletcher ( un vulpoi bătrân de la Daily Print care a fost pus pe urmele lui Mickey Pearson ) și Raymond ( mâna dreaptă a lui Mickey ), după care urmează pay off-ul și foarte bine plasată concluzia lui Fletcher: You need a sequel

Actorii sunt super bine puși pe treaba lor. Îl avem pe Matthew McConaughey în rolul principal pe care îl știm din Interstellar, Magic Mike și, bineînțeles, din rolul de călăuză pe care l-a avut în Lupul de pe Wall-Steet pentru Leonardo Dicaprio. Rolul mâinii sale drepte este jucat de Charlie Hunman pe care sigur îl ții minte din Pacific Rim, Crimson Peak, Sons of Anarchy și King Arhur: Legenda Sabiei ( film regizat tot de Guy Ritchie ). Lor li se alătură și Henry Golding ca Ochi-Uscat, Michelle Dockery în rolul soției lui Mickey Pearson și Hugh Grant în rolul lui Fletcher

GANGSTERI CU STIL este presărat cu poante și umor negru englezesc. De asemenea, necaracteristic pentru minunata Anglia, pe tot parcursul filmului vremea este superbă și chiar ne bucurăm pentru că ne-am cam săturat ca de fiecare dată când începe acțiunea să fie noapte și să plouă ( Hello, GoT! ). Ok, understandable, se economisesc, nu știu, vreo 300 de milioane pe CGI.  Revenind la ale noastre, acțiunea din GANGSTERI CU STIL este acțiunea aia old school care ne place ( pumni în gură, urmăriri din astea ). De asemenea, toți gangsterașii ăștia londonezi ne-au făcut cumva să ne aducem aminte de Eggsy din Kingsman, cum era el la început.

Una peste alta, GANGSTERI CU STIL e un film care merită văzut, din punctul nostru de vedere. Un fel de răzbunare, dacă vreți, a gangsterilor în fața roboților și a supereroilor pentru că, în ultima perioadă, cinema-ul este plin de Marvel, DC, roboței, nebunii. Ca și notă, se încadrează între 7 și 10, în funcție de cât de fan ești pe stilul lui Guy Ritchie, adică omul care ni l-a adus pe Robert Downey Junior și îl alt rol în afară de cel al lui Iron Man, mai exact în rolul lui Sherlock Holmes.

Voi l-ați văzut, Cinemaniaci? Cum vi se pare? Lăsați-ne în comentarii.

Ne citim la următorul film!

Bianca.