Review Cazul lui Richard Jewell (2020)

Review Cazul lui Richard Jewell | 131
8/10
8

CAZUL LUI RICHARD JEWELL este un film care pare să ne confirme vechea zicală că avem cu toții nevoie de eroi sau de villains sau cea conform căreia ori mori ca un erou, ori trăiești destul de mult încât să vezi că te transformi în villain. Filmul este, bineînțeles, după un caz real, ilustrează povestea lui Richard Jewell în rolul unui agent de pază. Gândiți-vă la un fel de Paul Blart variantă reală, adevărată și puțin tristă. El este omul care vrea să facă treabă, vrea să fie în poliție, dar îi lipsesc anumite caracteristici/abilități, însă el își dorește foarte mult să facă lucruri bune și asta de multe ori îl pune în niște situații nu tocmai favorabile. Ei bine, într-o zi, Richard ajunge agent de pază la Jocurile Olimpice din Atlanta, 1996 și acolo, printr-o întorsătură a soartei, printr-un concurs de fapte și întâmplări, ajunge să raporteze un colet suspect. Se și dovedește cumva că e bine să fie prin jur și oameni foarte scrupuloși, care țin foarte mult la detalii. Toți colegii îl îndeamnă “Hai, măi, Richard, că nu-i nimic; știi că e fals, hai să-l ducem încolo, hai să nu știu ce!” , dar el a rămas foarte ferm pe poziții și mai mult de gura lui cu toții urmează procedura. Se dovedește că a fost o bombă și prin acțiunea lui, Richard salvează foarte multe vieți, devine chiar un fel de erou național și a trăit fericit până la adânci bătrâneți. Ei bine, așa poate ne doream să fie situația, dar nu este pentru că, așa cum am zis, ni se confirmă că avem nevoie ori de eroi, ori de villains și cumva, Richard ajunge să fie suspect în investigație și de aici curge relatarea investigației asupra lui și prin ce a trecut în acele momente, lucru care ne face să ne întrebăm când vedem un nou caz din ăsta la televizor, foarte mediatizat, “Dar stai puțin! Prin ce trece omul ăla care e acuzat, suspectul?” . De multe ori punem verdictele foarte repede, opinia ni se schimbă și mass-media ne influențează foarte mult.

Revenind la CAZUL LUI RICHARD JEWELL – e un film de atmosferă, un film pentru care, după cum am mai zis aici, la Cinemania, contează foarte mult starea în care ești. Trebuie să îl vezi când îți dorești să te uiți la jocul actoricesc, la decoruri, la personaje, la dialog; nu e un film pe care să îl vezi când vii seara obosit de la birou și vrei să îți oprești creierul și să te uiți la un spectacol în stilul lui Michael Bay cu explozii. E un film despre oameni, cu oameni, unde nu există decât un singur erou, Richard Jewell

Ce ne-a impresionat la film: povestea în sine, modul în care este spusă, faptul că legendarul Clint Eastwood încă insistă să facă filme și jos pălăria! Omul este într-adevăr o legendă vie, bravo lui! Îi stă foarte bine și în rolul acesta de regizor. Ne place că în ultima vreme s-a aplecat asupra a tot felul de povești din astea și la fel ca la BOMBSHELL, un alt film bun care rulează acum în cinematografe și pe care vi-l recomandăm, filmul ne-a făcut ca imediat după ce am ieșit din cinematograf să mergem să lovim Wikipedia și să citim despre caz, ce s-a întâmplat, care au fost personajele, acurateți și inacurateți. Cum se rezolvă povestea și misterul? Vă recomandăm să nu mergeți să aflați de pe Wikipedia, ci să mergeți mai întâi în sala de cinema.

Și că tot am pomenit de regizor, hai să vedem și cine sunt actorii care dau viață personajelor. Paul Walter Hauser pe care l-am mai văzut prin filme precum I, Tonya, sau Late Night, joacă personajul principal. Rolul mamei lui Richard este jucat de Kathy Bates pe care o recunoașteți cu siguranță din Șefa și Doi bărbați și jumătate. Avocatul lui Richard, adică Watson Bryant, este jucat de Sam Rockwell, cunoscut din rolurile avute în Poltergeist și Jojo Rabbit. Lor li se alătură și Olivia Wilde, Jon Hamm, Mike Pniewski și mulți alții.

Cam atât  pentru acest fillm!

Ne citim la următorul,