Review: Birds of Prey (2020)

Review Birds of Prey | 109
9/10
9

Ce se întâmplă când DC încetează să se apropie de stilul Marvel și are încredere în propriul talent? Primești un film nebun de amuzant precum PĂSĂRI DE PRADĂ.

Primul film cu “supereroi” al anului a lovit cinematografele și nu se putea să nu îi facem un review marca Cinemania. Gata? Să începem.

Primul lucru pe care trebuie să îl aveți în considerare atunci când vedeți acest film este că întreaga poveste este povestită de Harleen Quinzel sau Harley Quinn, așa cum o cunoaște majoritatea. După cum bine știți, Harley nu este tocmai cea mai prezentabilă persoană. Nu e chiar fata pe care ai vrea să o duci acasă să îi cunoască pe ai tăi așa că trebuie luat totul cu un gram de sare. Unele detalii sunt exagerate, hiperbolizate… este un alt mod de a prezenta povestea sau de a spune acțiunea. Nu trebuie considerat un ( așa cum nici Joker nu a trebuit considerat, dar acolo din alte motive ) film clasic cu supereroi unde totul are sens și poate fi explicat cu regulile stricte ale universului. O să vedeți, după cum am zis, exagerări, licențe poetice și alte înflorituri ale lui Harley care, bânuim noi că, până la finalul poveștii nu spune exact cum s-a întâmplat totul.

După ce drumurile ei și a lui Joker se despart, Harley Quinn face echipă cu super-eroii Black Canary, Huntress și Renee Montoya pentru a o salva pe o tânără fată ( Cassandra Cain ) din mâinile unui temut criminal. Pare o poveste simplă însă,având în vedere că vorbim de Harley Quinn și încă cel puțin 2 alți psihopați pe ecran (Black Mask si Zsasz), este clar că motivațiile personajelor nu sunt așa directe, iar povestea va avea o grămadă de întorsături și, mai ales, momente amuzante.

Scenariul le unește pe protagoniste într-un mod plăcut și le dă motive credibile pentru a-l urî pe Roman Sionis aka Black Mask jucat magistral de Evan McGregor. Fiecare personaj are propria motivație, back story, iar marea “reunire” nu apare decât spre finalul filmului când ne livrează și niște scene de acțiune foarte elaborate și bine puse la punct.

Ne-a plăcut stilul, acțiunea, energia și story-tellingul. Trebuie să recunoaștem, ne-a fost frică, sincer vă spunem, de scenele de acțiune. Cum pot niște fete de 50-60 de kg să se bată cu niște tipi musculoși?! Ei bine, urmând școala de acțiune brevetată de Atomic Blonde și de Anna, fetele se descurcă foarte bine și cât se poate de realist având în vedere filmul în care sunt. Nu vezi că o fată îi dă un pumn în piept unui tip de 100 de kile și el sare pe spate, dar cu siguranță, oricât de musculos ai fi, când îți iei o bâtă de baseball peste genunchi o să te doară, adică tot timpul se folosește foarte mult decorul, obiecte contondente ajutătoare, chiar și niște pungi de cocaină ( Cocaină și Cayenne ) pentru niște energie suplimentară.

Până la urmă, scenele de acțiune au ieșit foarte bine și se simt profund stilul unic al lui Harley. Ea este cu siguranță vedeta filmului și de asta ne-am și dus, să o vedem pe Margot Robbie, de data asta având mai mult spațiu pe ecran, care îi dă viață atât de bine lui Harley, cu același stil din benzile desenate și din seria animată. Cumva printr-o încurcătură din astea de noroc, sudoare, pricepere și muncă grea ( dar foarte mult noroc de multe ori ) reușește. Bineînțeles că sunt și niște scene din alea în care o să spuneți “CE?”; stați liniștiți. Și personajele din film au fix aceeași reacție.

Se vede influența coregrafilor din John Wick care au fost aduși ca să dea puțină savoare scenelor de luptă. Începem să apreciem din ce în ce mai mult stilul acesta “down to earth” spre deosebire de clasicul CGI-peste-tot cu care ne-a obișnuit Marvel.

Și că tot am pornit discuția despre actori și personaje, hai să vedem cine mai apare în PĂSĂRI DE PRADĂ: Rosie Perez îi dă viață lui Renee Montoya. Pe Rosie o știm din Go, Diego! Go , Falcon și Avocatul. După rolulile avute în Exposed și Swiss Army Man, Mary Elizabeth Winstead o joacă pe Huntress. Ewan McGregor îl joacă pe villainul nostru, Roman Sionis. Dacă numele nu vi se pare cunoscut, rolul avut în Doctor Sleep și vocea împrumutată lui Obi-Wan sigur va face să sune niște clopoței. Continuăm cu Ella Jay Basco în rolul Cassandrei Cain și cu Chris Messina în rolul lui Zsasz. Ce să mai? Un cast de zile mari!

Totuși, trebuie să țineți cont de următorul fapt: PĂSĂRI DE PRADĂ nu este o continuare a Suicide Squad. Nu este nici o continuare a colaborării DC și Warner Bros. din care a rezultat Joker. Nu este nici măcar o ecranizare a unui comic book cu supereroi. Da, starurile filmului sunt personaje de comicsuri, dar dacă te duci la film în ideea că te vei bucura de o ecranizare concretă a comicsurilor, s-ar putea să rămâi dezamăgit. În esența sa cea pură, PĂSĂRI DE PRADĂ este povestea triumfătoare a lui Harley, înconjurată de explozii de culoare, liberă să nu-i pese de nimic din lumea asta, ci doar de ea însăși.

Acestea fiind spuse, să reînceapă disputa anuală eternă din Marvel și DC. Până la jumătatea anului tot o să avem filme cu fete și tragem concluzia la final cine câștigă: duoul Harley Quinn – Wonder Woman sau Black Widow cu Scarlett Johansson.

În încheiere, putem spune că BIRDS OF PREY nu este un film clasic cu super-eroi sau personaje de benzi desenate, însă este gălăgios, plin de acțiune și super-distractiv.

Ne citim la următorul film!