Review 1917: Speranță și Moarte (2020)

Review 1917 | 119
10/10
10

Hey, Cinemaniaci! Primul review din 2020 este rezervat pentru un film care abordează unul din subiectele noastre preferate și anume Primul Război Mondial. Este vorba de 1917, filmul care spune povestea a doi  tineri soldați britanici cărora li se oferă o misiune imposibilă: să transmită un mesaj adânc pe teritoriul inamic, care va opri 1.600 de oameni și unul dintre frații soldaților, să nu meargă direct într-o capcană mortală. Ce părare ne-a lăsat filmul? Citiți mai jos.

După cum am spus, acțiunea are loc în timpul Primului Război Mondial. Ce ni s-a părut interesant este că în general, noi în filme suntem obișnuiți cu eroi care sunt un fel de supereroi, chiar dacă este un film din acesta normal, personajul principal este super șmecher, bate tot, rupte, îndoaie, sare pe cinci mașini, face, drege… ăștia sunt vai de capul lor, sunt doi copilași și chiar așa joacă și chiar așa e făcut scenariul: cad acolo, se târăsc puțin și sunt terminați, sunt epuizați, nu se bat cu 10 nemți, nu au mereu logica la ei. Mic spoiler: la un moment dat îl lasă pe un neamț în viață deși neamțul era beat mort și putea să îi taie rapid gâtul. Dacă ar fi fost un film de război clasic cu Liam Neeson spre exemplu, actorul principal ar fi tăiat gâtul a șapte nemți, făcea, dregea. Aici vorbim de niște copilași și se vede șocul pe fața lor. Unul dintre ei abia de mai știa de el, se pusese în fund și abia mai îngâna trei cuvinte. Realismul cu care sunt redate întâmplările ne-au făcut să ne îndrăgostim de film. Filmul ăsta nu are super soldați gen Rambo, super killeri sau lucruri de genul. Toți soldații sunt oameni, simpli oameni, în special tineri, copilași. Filmul surprinde și confuzia existentă pe front, nimeni nu prea știa bine ce, când, cum, unde. Bineînțeles, de remarcat sunt propsurile și toate construcțiile făcute pentru realizarea filmului, au refăcut tranșee, au făcut de toate.

Bineînțeles, nu putem lăsa deoparte faptul că filmul pare a fi un singur take, arta de a face un film cu cât mai puține cut-uri sesizabile este dusă la un alt nivel. Un singur cut este sesizabil pentru orice neantrenat în ale cinematografiei, în rest, trebuie să fii un maestru să îți poți da seama. Filmul este foarte bun, este de nota 10 pentru o seară când ai tot creierul la tine sau ai dispoziția necesară să te bucuri de un film. Dacă ești în oraș și vrei să mânânci un KFC, să cumperi niște hăinuțe și apoi să te bagi și la un film, nu e pentru tine, dar dacă e o seară din aia când chiar vrei să vezi un film, ăsta e pentru tine. E foarte bun pentru prima întâlnire, dacă vrei să impresionezi, să te creadă că ești cult în cap ( sau cultă la cap, după caz ).

Să nu uităm și de partea sentimentală a filmului. Da, filmul este despre prietenia dintre soldați și importanța relațiilor care se crează între oameni, despre speranță și curaj, dar este cu atât mai emoționant cu cât descoperi că faptele sunt reale și au fost povestite chiar de către Alfred Mendes, bunicul producătorului Sam Mendes ( da, acel Mendes care ne-a adus James Bond în ultima decadă ). Bunicul lui a fost un originar din Trinidad, care era mesager pentru britanicii de pe Frontul de Vest. Așa a aflat această poveste și așa am apucat și noi să ne bucurăm de un asemenea film.

Oh, și să nu uităm de minunatul cast format din Richard MaddenI (da, da, King in the North ), Benedict Cumberbatch ( Smaug se întoarce ), Colin Firth ( vibe-uri de Mamma Mia, careva? ), Mark Strong ( Dr. Silvana atacă din nou ) și mulți alții.

Scena preferată: Râul. Vă lăsăm să descoperiți de ce. De asemenea, tensiunea de la început te introduce în atmosfera filmului.

Voi, Cinemaniaci? L-ați văzut? Ce părere aveți? Lăsați-ne în comentarii.