IT Chapter II a ajuns în cinematografe și era imposibil să îl ratăm. Am fost la gală, ne-am distrat, dar acum e timpul să facem și un review marca CINEMANIA + încă o surpriză. Stați cu ochii pe canalul nostru de YouTube și o veți descoperi. Gata?! Să începem.

POVESTEA 9,5/10

După cum bine știți din materialele noastre sau din alte surse, IT este ecranizarea romanului cu același nume scris de Stephen King. Dacă filmul din 2017 se axasează pe povestea celor 7 eroi atunci când erau copii, filmul din 2019 ni-i arată 27 de ani mai târziu, fiecare la casa lui, cu planurile lui, uitând de ce s-a întâmplat în Derry. Amintirile încep să reapară atunci când Mike, singurul din grup care a rămas în Derry, observă semnele reîntoarcerii lui IT și dă alarma, e timpul ca Clubul Losers să își îndeplinească jurământul. Mai cu inima în dinți, mai cu furnicături, fiecare își face bagajul și se întoarce în orașul natal. Întâlnindu-se cu toții, încep să își amintească, mai întâi lucrurile bune, apoi întâmplările cu IT, ceea ce îi face pe câțiva să își facă bagajele și să plece cât mai curând. Totuși, în ciuda tuturor provocărilor și terorii provocate de Pennywise, gașca rămâne unită, ba mai mult, fiecare are misiunea de a-și reaminti ce a fost în urmă cu 27 de ani, lucru care face filmul foarte ușor de urmărit și pentru cei care nu au văzut prima parte. Într-un final, are loc marea confruntare fix în cuibul lui Pennywise, într-un decor presărat cu spaime și terori, pe care, până la urmă, Loserii reușesc să și le înfrunte, dar cum lucrurile mărețe cer sacrificii pe măsură, prețul înfrângerii lui IT a trebuit plătit. Cum? Vă lăsăm să descoperiți singuri, nu vă dăm spoilere.

HORROR-UL 9/10

Fiind vorba de un film horror, ne așteptam să fim speriați, luați prin surprindere și terorizați și da, am fost! Plus, ținând cont că am văzut filmul la IMAX… well… să spunem doar că dacă Pennywise ar fi mirosit frica din sală, s-ar fi săturat pentru câteva sute de ani liniștit. Monștri, iluzii, muzică, eastereggs, CGI de înaltă calitate, machiaj horror… tot ce vrei! Ca să vă faceți o idee: trailer-ul cu bătrânica e apă de ploaie pe lângă ce se întâmplă în film și chit că are aproape 3 ore și este un horror, nu prea îți dai seama când trece timpul… atât de bine e făcut filmul. Oh, tips pentru cei care nu sunt tocmai încântați de genul horror: faceți cum am făcut noi: mergeți în gașcă pentru că în mod cert o să transformați totul într-un râs și apropo de râs…

COMEDIA 9/10

Horrorul ca horrorul, dar comedia te omoară! Replicile sunt savuroase, reacțiile de tot râsul, iar când tragi linie o să observi că atmosfera este una echilibrată, totuși, în ciuda extremelor relative în care se duce filmul: ba sărbătoresc reîntâlnirea, ba se ceartă, ba sunt speriați la culme, dar, hei! Toate astea se îmbină atât de armonios… replicile lor sunt fix ce trebuie ca să te relaxezi înainte de a apărea iar Pennywise în peisaj. Ah, și cel mai amuzant e că majoritatea acestor replici au fost improvizate. Yup, inclusiv replicile copiilor ( da, apar și copiii din primul film ). Regizorii le-au lăsat mână liberă și credem că au făcut o alegere foarte bună.

CAST-UL 10/10

Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Hader, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, James Ransome și Andy Bean… ce? Nimic familiar? Stați așa că imediat facem lumină. Jessica Chastain o joacă pe Beverly și cu siguranță ți-a aduci aminte din Dark Phoenix unde a jucat rolul lui Vuk. James McAvoy este una din plăcerile noastre preferate. El în joacă pe Bill ( știți voi, fratele mai mare al lui Georgie ) și l-am mai văzut în X-Men jucându-l pe Profesorul Xavier, în Cronicile din Narnia jucându-l pe Mr. Tummus sau în filmul care nouă ni se pare că îi scoate cel mai bine în evidență calitatea de actor: Split. Pe Bill Hader îl știm mai mult din seriale sau din animațiile cărora și-a împrumutat vocea: Leonard din Angry Birds, Stan în filmul În căutarea lui Dory sau Axel din Povestea jucăriilor 4. În IT el îl joacă pe Richie. Isaiah Mustafa îl joacă pe Mike, dar îl știi cu siguranță din reclamele la deodorantul Old Spice ( știți voi… tipul ăla negru care sare dintr-un cadru în altul, ba e pe vas, ba în apă, ba pe cal… yup, that’s him ). Jay Ryan îi dă viață grăsuțului Ben, care nu mai e grăsuț. Și pe el îl știm tot din seriale mai mult, un rol iconic fiind acela al lui Zortis în Xena, Prințesa Războinică. Lui James Ransome îi cam plac filmele horror, având la activ rolul lui Deputy din Sinister 1 și 2. În IT el joacă rolul lui Eddie, iar ultimul, dar nu cel din urmă, este Andy Bean în rolul lui Stanley, pe care l-am mai văzut și în rolul lui Lawyer din Transformers: Ultimul cavaler. Bineînțeles, nu trebuie să uităm de zeul nostru, Bill Skarsgard în rolul lui Pennywise care a mai apărut și prin Deadpool 2 ( Zeitgeist ) sau în Bijuteriile Coroanei ( în rolul lui Richard Persoon ).

NOTĂ GENERALĂ: 9,37/10

Pe scurt: ne-a plăcut! Și ți-l recomandăm și ție, Cinemaniacule! Fan filme horror sau nu, cu siguranță îți va plăcea.

Scena noastră preferată e cam greu de ales fără să vă dăm spoiler, totuși, vă spunem atât: cuțit + baie. O să înțelegeți când veți vedea filmul.