Vara asta e a fetelor! După ce am văzut-o pe ANNA în acțiune, chiar ne gândeam cu ce ar putea să ne mai surprindă Hollywood-ul în ceea ce privește puterea fetelor, iar apoi a apărut în cinematografe The Kitchen sau BUCĂTĂRIA IADULUI, cum este distribuit la noi în cinematografe, iar filmul este WOW!

Trei bărbați din mafia irlandeză din cartierul newyorkez Hell Kitchen sunt prinși în timpul unui jaf armat și condamnați la închisoare. Soțiile lor, adică eroinele noastre, rămân astfel fără stâlpii familiei, niciuna dintre ele neavând un job sau vreo sursă de venit ( mna, vorbim de SUA la sfârșitul anilor ‘70 ) așa că ele rămân în grija “familiei”, adică a celorlalți membri din mafia irlandeză. Problema e că șeful familiei nu e tocmai generos, motivând că afacerile nu mai merg cum mergeau și că lumea nu mai plătește pentru protecție. Fetele decid să investigheze problema și să afle de ce nu se mai plătește contribuția. De ce? Păi, se pare că băieții grei nu prea își mai făceau treaba de protectori, așa că fetele iau soarta cartierului în propriile mâini, lucru care bineînțeles că nu le-a plăcut băieților de sus care le vedeau ca pe niște nimeni care le fac probleme. “Cum? Tu, ca femeie, să îmi iei mie locul? No way!”. De aici urmează o mulțime de urcușuri și coborâșuri, crime, alianțe, plottwisturi, ceea ce trebuie ca să te țină în priză pe întreaga durată a filmului.

CAST 10/10

Melissa McCarthy, Elisabeth Moss și Tiffany Hadish sunt vedetele noastre. Ce? Își par cunoscute? Păi, da… Melissa e tipa aia care joacă rolul unui polițist/agent secret mai plin ( de dulciuri ) despre care toată lumea spune că nu e în stare de nimic și până la finalul filmului dovedește că poate, între timp făcându-ne să râdem de mama focului. Îți spunem câteva filme și poate îți sună cunoscute: Spioana, Șefa, Captură la dublu, Marea mahmureală, eh, eh? Parcă sună un clopoțel. Pe Elisabeth o știi cu siguranță pentru rolul pe care îl are în Povestea Slujitoarei și probabil că ai văzut-o și în filmul Us, iar pe Tiffany ai văzut-o de curând în Loserii de la Seral cu Kevin Hart sau în comedia Dezmăț cu fetele din 2017. Să nu uităm de Domhnall Gleeson în rolul lui Gabriel O’Malley pe care l-am mai văzut în Star Wars în rolul generalului Hux și da, mai sunt mulți actori faini în film, dar vă lăsăm să îi descoperiți la cinema.

ACȚIUNEA 8/10

Da, e un film despre mafia din New York, despre cum se rezolvă treburile în cartiere, avem crime, împușcături, urmăriri și suspans, avem polițiști corupți și interese ascunse, avem de toate, dar filmul nu este plin de scene de acțiune. Avem de a face cu niște doamne, iar aceste doamne reușesc să tranșeze probleme într-un mod elegant, dar stați liniștit, acțiunea e acolo.

NOTA GENERALĂ: 9/10

Concluzia este următoarea: filmul este bun și merită văzut la cinema. Ok, poate nu o să fie neapărat pe gustul băieților care preferă acțiunea de tipul Cod Roșu în Serviciile Secrete, dar este cu siguranță pe gustul celor care doresc un film cu gangsteri americani din anii 70.

Atât pentru azi! Ne citim data viitoare.