Franciza Fast and Furious, care a obținut venituri de peste 5 miliarde de dolari pentru producătorii săi, a revenit pe marile ecrane. Hobbs & Shaw este al nouălea din serial, iar favoriții fanilor, Dwayne Johnson și Jason Statham, revin pentru al patrulea film împreună. Chimia dintre cei doi antagoniști forțați să lucreze împreună este suficientă pentru a ne oferi un câștigător. Care este acela? Rămâne de văzut.

POVESTEA 8/10

Luke Hobbs (Johnson) și Deckard Shaw (Statham) sunt personaje anterioare consacrate care datează din Fast and Furious 5, respectiv 7. Întâmplător, Shaw îl pune pe Hobbs în comă la începutul lui Furious 7, iar Hobbs îl pune pe Shaw într-o închisoare de maximă siguranță până la sfârșitul acestuia. Așadar, a spune că cei doi au ceva istoric greu împreună este ceva de subestimare. Soarta Furiosului a făcut pașii incredibil de cutremurați pentru a-l transforma pe Shaw într-un tip bun până la sfârșitul acelui film, chiar dacă a distrus casa lui Dom din Los Angeles și l-a ucis pe Han. ( cine știe, știe )

În mod surprinzător, această istorie zbuciumată comună, neîncrederea și disprețul unul față de celălalt formează coloana vertebrală a acestui film, echivalentul unui film de acțiune al The Odd Couple. Amândoi sunt puși să captureze un agent britanic MI6 despre care se presupune că a furat un bioweapon extrem de letal, cunoscut sub numele de Snowflake. Acest agent se dovedește a fi sora mai mică a lui Shaw, Hattie (Vanessa Kirby), care a injectat virusul în propriul flux sanguin, pentru a împiedica să cadă în mâinile lui Brixton (Idris Elba), un fost agent consolidat cibernetic ( Black Superman, cum își spune el ) care lucrează pentru o organizație teroristă cunoscută sub numele de Eteon. Hobbs și frații Shaw au 72 de ore pentru a extrage virusul din corpul ei înainte să devină contagios și să ucidă cea mai mare parte a lumii.

ACȚIUNEA 8,5/10

Fără îndoială, majoritatea publicului a venit la film ( așa cum am facăut-o și noi ) pentru a vedea un întreg schimb de cascadorii nebunești, iar Hobbs & Shaw are multe de oferit. Deși nu este chiar pe același nivel de absurditate ca și alte filme Fast & Furious (există cu adevărat doar trei secvențe majore de urmărire a mașinilor), acțiunea sfidează de obicei legile naturale ale fizicii și ale gravitației la un alt nivel, mai exact, scena în care Hobbs și brațele sale enorm reușesc să țină un elicopter care scapă doar printr-un lanț. Din păcate, aceasta înseamnă că o mare parte din cascadorii sunt clar generate de computer. Dar stați liniștiți, filmul nu se oprește aici. Nici antagonistul nu scapă de absurditate. Brixton, corpul său supradimensionat și o motocicletă cu capacitatea bizară de a se plia și de a se îndoi în spații strânse atunci când este necesar sunt doar câteva exemple și uite așa… ușor ușor… Fast and Furios se îndreaptă vertiginos spre un teritoriu aproape sci-fi, care este cu siguranță o alegere interesantă, dar parcă e puțin cam mult. Sigur, face din Brixton un dușman formidabil împotriva a doi „simpli muritori” precum Hobbs și Shaw, dar un ticălos rezistent la gloanțe cu o putere superioară parcă s-ar regăsi mai bine într-o franciză de supereroi.

COMEDIA 8/10

Distracție, spuneți, într-un film despre un complot menit să distrugă o bună parte din populație ( Hey, Thanos! )? Sigur, din moment ce gravitatea situației nu intră niciodată în imagine (trebuie spus, nici forța gravitației)! În cele mai importante momente din film, în momentele cele mai… cele mai cinetice, ăștia doi se găsesc s-o pună de-un rost. Da, replice sunt savuroase, dar, din nou… parcă prea mult. De câteva ori am avut impresia că mă uit la un cuplu căsătorit de 20 de ani care stă împreună doar din comoditate. Desigur, este incontestabil spectacolul lui Johnson și Statham. Am văzut deja relația personajelor evoluând de la una antagonistă la una respectuoasă față de filmele anterioare, astfel încât chimia lor ușoară (și volatilă) este naturală și deseori amuzantă.

CAST 9/10

Am făcut o mică introducere mai devreme a personajelor, dar să o luăm de la început. Muntele Johnson joacă un agent federal dur, căruia îi place filozofia, citește Nietzsche, se numește Hobbs. Hobbs nu își dorește să facă echipă cu vechiul frenemie Shaw (Statham), dar, na, ce să și faci? Împreună trebuie să-l doboare pe Brixton, un cyborg bionic interpretat de Idris Elba, pe care îl știm din rolul lui Heimdell din MCU sau Angelo Sedaris din CSI: MIAMI. Mama lui Shaw, Queenie, este interpretată de Helen Mirren (care a jucat-o cândva pe regină în National Theatre Live: The Audience), iar sora războinică a lui Shaw, Hattie, este interpretată de Vanessa Kirby pe care am mai văzută în Ascensiunea lui Jupiter. Sunt și două apariții surpriză, dar nu vi le spunem.

NOTA GENERALĂ: 8,37/10

Ce ne-a plăcut cel mai mult? Chimia dintre personaje, însă scena preferată este car chase-ul din Londra. Personajele preferate: cele despre care nu vă putem spune.

Cam atât pentru azi.