Oh, Doamne! Știți vorba aia cu “Nu judeca o carte după copertă”? Ar trebui adaptată la “Nu judeca un film după trailer”.

Nu ne înțelegeți greșit, “Poms” ( “Hai că încă putem!” în română ) ne-a atras atenția încă de la început, dar nimic nu ne putea pregăti pentru cât de bun și cât de uimitor s-a dovedit a fi.

Martha (Diane Keaton) este o femeie de mult trecută de prima tinerețe care decide să se mute într-o restrânsă comunitate de pensionari pentru mai multă liniște și odihnă. Nimic extraordinar până aici, dar nici plictisitor. Peste tot sunt presărate poante și faze amuzante. Atmosfera se încinge în momentul în care Martha o cunoaște pe Sheryl (Jacki Weaver), vecina de lângă, puțin mai… neconformistă. Dacă la început, relația dintre ele a pornit cu stângul, pe parcurs ajung să devină cele mai bune prietene și colege într-un club care a strânit reacții care mai de care, atât printre pensionari, cât și în rândul tinerilor: un club de majorete. Da, s-au confruntat cu inevitabila rușine în fața întregului internet, și ce? Au lăsat asta deopart, și-au luat pompoanele aurii și au început să se antrenează intens pentru a participa la un concurs dedicat, demonstrând astfel că nu e niciodată prea târziu să-ți urmezi visurile. Siropos? Poate, mesajul transmis este unul emoționant, până la urmă. Printre hohote de râs, filmul te face să îți dai seama că viața nu e pentru totdeauna, că ar trebui să o trăim cât de intens putem și, mai mult decât atât, filmul transmite un mesaj puternic despre încrederea de sine!

COMEDIA 10/10

Cinemaniaci, sincer vă spun, niciodată n-am simțit atât într-un film energia care să mă facă efectiv să aplaud. Replicile? Savuroase și înțepătoare. Cine ar fi crezut că bătrâneii pot fi atât de mișto?! Glumesc, dar, serios acum, comedia este de nota 10/10 și de ea se pot bucura persoane de generații diferite, așa cum s-a întâmplat în sala în care am fost eu: sală plină cu oameni de diverse vârste. Bunicuțele ajunse majorete ar putea oricând să le ia Sala Palatului lui Bobonete, Teo și restul.

CHARACTER DEVELOPMENT 9/10

O treabă excelentă! Majoritatea bunicuțelor din grup au o problemă: aceea a lipsei încrederii în sine. Au ajuns la o vârstă, nu mai am cheful, energia și dorința pe care le aveau când erau tinere, relațiile cu soții s-au mai răcit, unii dintre partenerii lor nici nu mai sunt în viață, altele au trăit în mod constant în umbra autoritară a soților… și apoi apar Martha și Sheryl care le oferă o nouă perspectivă, una în care femeile ajung să se iubească pe sine, ajung să prindă curaj să se impună și își dau seama cât de puternice și frumoase sunt ele, de fapt!

CAST 9/10

Am menționat deja capul răutăților: Martha (Diane Keaton, cunoscută din filmele The Godfather, dar și din Clubul femeilor dezvlănțuite ) și Sheryl (Jacki Weaver pe care am văzut-o în Bird Box), dar să nu le uităm pe Olive (Pam Grier pe care am putut să o admirăm și în Mai presus de lege) și Alice (Rhea Perlman sau Mrs. Wormwood din Matilda). Stați liniștiți: ca în viață, apare și zgripțuroaica care strică petrecerea: Celia Weston în rolul lui Vicki.

NOTĂ GENERALĂ: 9,25

Bun! Filmul foarte bun, ne-a plăcut la nebunie și îl recomandăm din toată inima. Scena preferată: un exercițiu în oglindă :). Nu vă spunem mai mult, vă lăsăm să descoperiți singuri.

Gluma preferată: Romeo și Julieta