Am fost la avanpremieră, ne-am distrat, ne-am bucurat de film și, bineînțeles, acum urmează și un review cinstit, nu?

Ne-a plăcut că primele câteva minute ale lui Godzilla: Regele Monstrilor sunt un flashback, astfel încât cei care n-au văzut nici primul film și nici materialul nostru GODZILLA Recap să aibă o oarecare idee despre ce se întâmplă. Filmul pare să fie puternic influențat de originalul lui Toho din 1954 – povestea clasică adusă la un alt nivel de minunea tehnologică numită CGI ( Doamne, cât îl iubim! )

POVESTEA: 8/10
Godzilla: Regele monștrilor se concentrează în jurul unei familii care încă plânge după o pierdere suferită cu câțiva ani mai devreme, când Godzilla și MUTO au devastat San Francisco. Fiecare cu ce a putut: cercetătorul Mark Russel (jucat de Kyle Chandler) prin alcool, iar fosta sa soție, Emma Russel (Vera Farmiga), având grijă de fiica lor – Maddie (Millie Bobby Brown) și dedicându-și cercetările unui scop nobil: restaurarea echilibrului natural. Monarch, organizația secretă a guvernului din filmul din 2014, precum și regiunea Jordan Vogt-Roberts ‘Kong: Insula Skull apar și ele în peisaj. Acțiunea în sine începe în momentul în care un grup de teroriști care le-au răpit Emma și pe Maddie fiica, face o mișcare pentru a dezlănțui un dușman kaiju cu adevărat mortal. Între timp, dr. Serizawa (încă o dată jucat de Ken Watanabe) îndeamnă pe toți să-și pună credința în Godzilla pentru a face față situației. Drama familială nu ne-a dat pe spate, dar, oh, Doamne! Stați să vedeți ce urmează.

CASTUL 9/10

Am amintit mai devreme câțiva actori: Ken Watanabe care face legătura cu filmul anterior, Millie Boby Brown care ne-a dus imediat cu gândul la Eleven din Stranger Things și… cireașa de pe tort – cine ar fi fost mai potrivit să spună “Long live the King!” dacă nu Charles Dance pe care mulți îi știu drept Tywim Lannister. După weekendul negru pentru toți fanii Avengers, dar și GoT ( fraților, ne-a lovit rău de tot ), credeți-mă, să-l vezi pe marile ecran, cu aceeași atitudine din GoT, dar foarte bine înrădăcinat în povestea filmului, e ca o gură mare de aer proaspăt. Oh, nostalgia… și ce curiozitate a trezit în noi. Abia așteptam să vedem ce va face și, sincer, nu ne-a dezamăgit. O altă față cunoscută a fost Sally Hawking pe care nu o putem uita pentru rolul avut în The Shape of Water ( se pare că îi cam plac monștri acvatici ).

ACȚIUNEA 10/10

Scurt “Știați că… ?” – În filmul original din 1954, Godzilla a fost doar pe ecran timp de aproximativ opt minute. Pentru audiențele zilei, văzând primul film kaiju realizat vreodată, trebuie să fi fost de-a dreptul uimitor. Filmul din 2014 include aproximativ opt minute de Godzilla, în mare parte învelit în întuneric ( Hey, DC! Hey, Bătălia de la Winterfell! ) . Oamenii de cinema moderni, care erau dornici să vadă mai multe efecte speciale de la Hollywood în IMAX, au rămas nemulțumiți oarecum nemulțumiți, dar și cu o dorință de a vedea mai mult! Ei bine, stați liniștiți! Cel de-al doilea film îl are pe Godzilla din plin. Oh, și nu doar pe el! Mothra, Rodan, Ghidorah, Anguirus și mulți alți monștri spun “prezent” , iar scenele cu ei – well, țineți-vă bine pentru că veți rămâne uimiți. La felul în care își cară “ăștia mici” pumni, gheare, mușcături și scuipat radioacitv, se zguduie sala cu tine! Legendary a împachetat special pentru tine câteva scene de luptă brutale, cu lucruri pe care nu le-am văzut niciodată într-un film Godzilla.  În plus, bătăliile kaiju nu sunt în întuneric!

CGI-ul 10/10

E 2019, iar regele merita să aibă parte de o reprezentare pe măsură! Vorbim de o legendă vie care a reușit să supraviețuiască decenii la rândul în cinematografie, ca să nu mai spunem nostalgia pe care o evocă. Fiecare generație are un Godzilla care îi va face părul să se ridice pe mâini. Lăsând la o parte partea emoțională, Godzilla marca 2019 e f*cking badass!!! CGI-ul e atât de bine pus la punct încât ai impresia că ce vezi tu acolo e real 1000%. Nu vreau să știu câte mii de ore au fost necesare pentru un asemenea rezultate, însă vreau să mulțumesc personal industriei de cafea fără de care sunt sigură că oamenii din spatele Godzilla 2019 nu ar fi rezistat.

NOTĂ GENERALĂ: 9.25

Partea noastră preferată: Bătălia finală fără doar și poate. Mai multe nu vă spunem, vă lăsăm să îl vedeți voi la cinema și să ne spuneți care a fost scena voastră preferată.

Ah, vedeți că sunt și scene post credits 😉 .