Ei bine, dragilor…. așteptarea a luat sfârșit: SHAZAM e aici!

A trecut martie, a trecut luna ghioceilor, a mărțișoarelor și a lui Captain Marvel și a venit aprilie; Paște, frumos, un miel, un drob, una aia…și filmul primului personaj care a purtat numele Captain Marvel. Da, da… vorbim despre SHAZAM și în caz că nu știați întreaga poveste cu numele personajelor vedeți video-ul nostru pe subiect aici: .https://cinemania.film/2019/03/22/14-lucruri-pe-care-probabil-nu-le-sti-despre-shazam/

Revenind la ale noastre, SHAZAM a intrat în sfârșit în cinematografe și i-am pregatit un review în stil Cinemania: am fost la gala SHAZAM la un super-hero party. Ce a ieșit, vedeți aici: lume bună, atmosferă, distractie și, mai presus de toate, un film bun!

POVESTEA

După cum v-am mai spus și după cum sigur ați văzut și voi în trailere, filmul spune povestea unui băiat orfan, mereu pe fugă, care, dintr-o dată, primește așa… cadou de Crăciun… niște superputeri. Nimic special, doar înțelepciunea lui Solomon, tăria lui Hercule, rezistența lui

Atlas, puterea lui Zeus, curajul lui Achiles și viteza lui Mercur. Acum, partea amuzantă e cum Billy, un puști de 14 ani, cu ajutorul noului său frate, încearcă să descopere ce puteri are, ce știe mai exact să facă. De aici o serie de faze dementiale si foarte haioase. Un origin story perfect unde pustii fac tot felul de teste sa vada care sunt limitele puterii lui Shazam. Toate bune și frumoase ( mai mult sau mai puțin ), până când apare Dr. Thadeus Sivana (in cazul in care vreti sa aflati mai multe urmariti video-ul nostru despre top 5 adversari cu care s-a luptat Shazam) care are niște puteri aproape la fel de faine ca ale lui Billy. Diferența: el e un tip la vreo 40 de ani care și-a dedicat întreaga viața descoperirii acestor puteri. Vă las pe voi să ghiciți cam cum stă balanța. Anyway, character developmentul este unul grozav, atât Billy, cât și frații săi învățând lucruri noi și lucrând, într-un final, împreună, ca o mare FAMILIE și mai mult nu vă zicem ca să nu vă dăm spoilere ;).

BONUS! Pentru nerdul din tine: suntem pe tărâmul benzilor desenate unde sunt vreo 3-4 variante și origini story uri diferite și universuri paralele astfel încât nimeni nu are pretenția că deține adevărul absolut, dar așa cum ați văzut, noi ne-am făcut researchul în materialele noastre anterioare ( 1+4 lucruri pe care ( probabil ) nu le ști despre SHAZAM și TOP 5 ADVERSARI cu care s-a luptat SHAZAM  ) și putem spune cu mâna pe inimă că filmul este destul de fidel benzilor desenate, bineînțeles cu câteva ceva nou și poate două-trei constrângeri date de timp și bugetul filmului ( na, într-un comic book îți este destul de ușor să desenezi un mamut de 20 de etaje care devorează lumi întregi, dar într-un film chestia asta se realizează mai greu ). Filmul s-a bazagt destul de mult pe The New 52, o serie lansată în 2011 care poate fi caracterizată ca un întreg reboot a originilor tuturor supereroilor din universul DC. Au fost și câteva easter eggs plasate foarte bine. Hint: unul din ele are legătură cu cei care au publicat pentru prima dată povestea lui SHAZAM, în 1939, mai exact, Fawcett Comics. Atât vă spunem! Restul descoperiți singuri.

Notă: 9.5/10.

Faza noastră preferată ca și moment de story: nu prea putem spune, dar implică toiagul vrăjitorului și un payoff buuun de tot.

UMOR

Se pare că cei de la DC vor să schimbe abordarea avută în ultimii ani. Dacă până de curând filmele lor nu se axau pe povești individuale ale personajelor, iar atmosfera era una destul de rece și întunecată, lucru remarcat până și de Deadpool, iată că SHAZAM vrea să aducă un aer mai funny, oarecum firesc, deoarece vorbim despre un copil aflat în pragul pubertății. Cumva, te regăsești destul de mult în Billy, mai ales dacă atunci când erai mic îți plăceau supereroii. De ce? Păi, simplu: personajul ăsta e întruchiparea a fix cum ai fi arătat tu dacă ai fi avut superputerile pe care le visai.

Apropo de asta: dacă nu te putem ajuta cu superputerile, avem un concurs foarte drăguț unde îți putem face cadou un costum de super erou EXACT cum ți l-ai imaginat. Click aici.

Imaturitatea de care dau dovadă cei doi ( Billy și fratele său, Freddy ) e mai mult decât savuroasă pentru că unul este un tip mare și musculos, care încearcă să fie adult având mintea unui copil, iar celălalt este un puști super îndrăgostit de supereroi care descoperă că fratele său e unul dintre ei. Cât de tare!! Ah, și știți voi vocea aia din capul nostru care ne spune să ne comportăm formal în unele situații, să ne abținem de la a lua 20 de pungi cu chipsuri și dulciuri și a ne vârî fața în ele… vocea aia enervantă care ne spune să fim adulți? Ei bine, la ei nu există așa ceva și efectiv trăiești cu ei bucuria de a fi copil! Deci, pregătiți-vă pentru scena cu 20 dde pungi de pufuleți 🙂

Notă: 9.5 /10

Preferata noastră din ce va putem arăta: descoperirea puterilor și tot ce iese de aici.

ACȚIUNE

Ei bine, filmul nu este doar umor. Fiind vorba de un film cu supereroi, avem și niște acțiune, una chiar foarte bună! Villain-ul e foarte șmecher, având niște puteri formidabile și un potențial imens de a-l înfrânge pe SHAZAM. La asta se adaugă și diferența de vârstă și de experiență: Billy – 14 ani fără vreo idee despre ce înseamnă să fi super erou și Dr. Sivana – un tip de vreo 40 de ani care și-a dedicat viața căutării misteriosului vrăjitor SHAZAM. Față de Captain Marvel, unde nu exista o amenințare reală ( tipa bate 20 de extratereștri cu mâinile legate ), la SHAZAM miza este una destul de mare. Oh, și că tot am amintit de villaini. Mai țineți voi minte materialul despre TOP 5 ADVERSARI cu care s-a luptat SHAZAM? https://cinemania.film/2019/03/15/top-5-adversari-shazam/ Atât vă spunem: în film ( pe lângă cel deja cunoscut din trailere ) mai apar vreo 2. Puteți ghici care? Eu zic să mergeți la cinema și să-i identificați. Oh, și încă ceva: în ciuda faptului că trailerul este foarte friendly si amuzant, mizele sunt reale și eroul are multe de pierdut, aducându-ne aminte de clasicul aer DC.

Notă: 9.5/10

Partea noastră (din ce vă putem arăta) preferata: scena asta unde Billy sare de pe acoperiș; arată DEEEEEMENȚIAL!

CAST

Actorii sunt cei ce fac sau strică un film până la urmă și putem spune cu mâna pe inima ca în SHAZAM toată lumea face o treabă excelentă. Nu știm ce muncă titanică se află în spatele audițiilor pentru un astfel de film, dar oamenii au făcut o treabă minunată în a alege actorii.

Asher Angel și Zachary Levi s-au armonizat perfect în a juca personajului SHAZAM, Zachary reușind să dea viață excelent unui copil în corp de adult, iar Mark Strong, pe cât poatre fi de dulce, pe atât de rece și înfiorător a putut fi în rolul Doctorului Sivana. Oh, și să nu uităm de copiii care au făcut o treabă excelentă. De multe ori copiii actori pot fi o problema, însă putem spune că cei mici își fac rolul la perfecție.

Notă: 10/10

Preferata noastră: Faithe C. Herman în rolul micuței Darla. Da, Zachary Levi e demențial, însă Faithe, cu 3-5 replici și o figură expresivă, reușește să transmită atât de multe; chiar ne-a plăcut!

Notă generală: 9.65/10

Nu prea ne e frică să spunem că SHAZAM pare cel mai reușit film din uninversul DC “up to date” și vedem îmbunătățiri foarte mari de la film la film. Cel puțin în înfruntarea dintre cei doi capitani Marvel, se pare că avem un câștigător clar însă nu trebuie să ne credeți pe noi. Hai să vedem ce au de spus cei ce au fost la gală alături de Cinemania.

Îl recomandăm cu drag și vă urăm vizionare plăcută!