După cum bine știți, aici, la CINEMANIA, suntem fanii filmelor bune și mai ales ai filmelor văzute în cinema. Până la urmă, e frumos să vezi un film acasă, alături de prieteni, dar cumva, magia cinemaului, sala aia mare, 70-80 de străini care îți împărtășesc emoțiile, trăirile, spaimele, fricile sau… care râd ca hienele ( cum ați văzut/auzit în ultimul clip al lui Mihai ) îți imbogățesc experiența. Și că tot l-am pomenit pe Mihai, ghiciți ce: am mers împreună cu el și miștocarii la HOTEL MUMBAI. Întreaga experiență a fost super, însă noi suntem aici să vorbim despre film așa că să începem.

POVESTEA 9.8/10

După cum v-am spus și în materialul nostru, 4 motive pentru care TREBUIE să vezi HOTEL MUMBAI, filmul este bazat pe atacurile care au avut loc în anul 2008 în mai multe locații din Mumbai. Mai mult, atunci când îl vezi, îți dai seama că oamenii au dorit să se apropie cât mai mult de materialul sursei. M-au impresionat dedicarea și munca din spatele research. Filmul se bazează pe sute de ore cu interviuri ale supraviețuitorilor/rudelor, peste tot sunt presărate replici luate din convorbirile telefonice înregistrate din timpul atacului, iar atunci când vezi secvențe care îți par a avea o calitate mai proastă – unele dintre ele sunt imagini care au fost difuzate for real la televizor atunci, în 2008. SPOILER ALERT! Hotelul este deschis în acest moment și complet funcțional, iar o parte din angajații săi sunt chiar cei care au supraviețuit atacului terorist real

ACȚIUNEA 8.8/10

Din păcate, printre ostatici nu este niciun Bruce Willis în maieu sau vreun pasager 57 care să le dejoace planul și, la final, să-l arunce pe teroristul rău de la cel mai înalt etaj al hotelului. Nu este neapărat un film clasic de acțiune, nu vedem mașini care explodează la primul glonț, eroi care sar dintr-un elicopter și eroul principal care dă doi pumni și bate 10 tipi răi. În schimb, absența unui supererou invincibil face ca acest film să aibă o miză reală și să fie plin de tensiune și da, tensiune este exact cuvântul pe care l-aș folosi, dacă ar trebui să descriu acest film într-un singur cuvânt. Vedem o înfruntare realistă între un grup de insurgenți și forțele de ordine. Bineînțeles, nu vă așteptați la un documentar. Hollywoodul, totuși, și-a pus amprenta asupra filmului și avem mai multe momente romanțate și poate exagerate puțin. În plus, nu uita: există mize reale, nu știi dacă personajul tău preferat va rezista până la final sau nu.

CAST-UL 9/10

După cum am mai spus, avem un cast internațional de actori talentați. Pe majoritatea actorilor din film sigur îi cunosti deja! Pe Zahra o știi din “Homeland”, unde juca rolul lui Fara Sherazi, iar daca ești o fire mai rebelă, îl recunosti și pe David din serialul “Entourage”, fiind Armie Hammer. Mai mult, o să ai ocazia să îl vezi și pe Jason Isaacs care a jucat în “Awake”, “Star Trek” și “John Wick”. Din staff-ul hotelului, cel mai curajos este majordomul Arjun, adică Dev Patel pe care l-ai văzut în rolul principal din ,,Slumdog Millionaire’’ acum ceva timp, dar uită-te la el acum! A trecut de etapa de adolescent și presimțim că nu peste foarte mult timp va ajunge un fel de Brad Pitt indian, chiar dacă este născut în Londra.

Pe scurt:

De ce ne-a plăcut filmul? Tensiune! Chiar am stat cu inima în gât timp de o oră jumătate și am trăit cu maximă încordare fiecare moment. Ne-am bucurat pentru supraviețuitori și ne-am întristat pentru victime și aproape că am simțit că suntem acolo. Recomandăm HOTEL MUMBAI! Este un film care trebuie văzut în cinema pentru atmosferă, sunet, imagine și plăcerea de a vedea un film pe marele ecran alături de prieteni sau your significant other.

NOTĂ GENERALĂ: 9.2/10

Cu voi a fost Bianca!

Pe data viitoare