Hey, dragilor!

Așa cum v-am spus și într-un alt articol ( 2019. Filmul ROMÂNESC revine în FORȚĂ ) se pare că filmul românesc revine în forță și când spunem “filmul românesc” ne referim în special la cel comercial. Până la urmă, aici, la Cinemania, suntem fani cinematografe, filme bune și mers la cinema. Nu vrem să dăm cu pietre în filmele de festival, însă câteodată chiar dorim să mergem după o zi lungă de muncă sau școală să vedem un film, să ne simțim bine, să râdem, să vedem o poantă, un pumn, o împușcătură, un car chase, clasic, clasic…un platouaș, cum ar veni. Ei bine, avem un astfel de platouaș plin de glume și de tot ce trebuie servit de  Iura LUNCAȘU în comedia Faci sau Taci. Am fost cu echipa la acest film la Băneasa, în prezența actorilor și a tot ce a însemnat echipa de producție. Ne-a făcut o deosebită plăcere să ne întâlnim cu oamenii din spatele, dar și din fața filmului!

Iată câteva motive pentru care Faci sau Taci ne-a încântat:

1. DISTRIBUȚIA

Faci sau Taci se remarcă prin numărul foooarte mare de vedete ce joacă în el și nu este un lucru rău. Până la urmă, nu candidăm la Oscar. După cum am mai zis, scopul este să ne simțim bine și să vedem un film amuzant, iar Faci sau Taci este filmul perfect pentru că îi are pe MICUTZU, Maria POPOVICI, Cătălin CAZACU, Sandra IZBAȘA, Codin MATICIUC. dar și pe mulți alții deci, nu vă speriați: nu sunt DOAR vedete ( știm că vedetele nu dau întotdeauna cele mai bune filme ), avem și actori talentați precum Bogdan MĂLĂELE, Augustin VIZIRU, Sali LEVENT și Diana DUMITRESCU, iar mixul este deosebit. În ciuda faptului că mulți sunt veniți din alte domenii, nimic nu pare forțat. Iura LUNCAȘU este un maestru și a reușit să îi facă pe fiecare să dea tot ce au ei mai bun. Notă: 10/10.

1. POVESTEA

Nouă ne-a plăcut deoarece este un mix foarte bun de acțiune și comedie, umor de situație, foooarte mult umor de limbaj. Filmul începe puternic cu o foarte mare dilemă – o rețea de traficanți de carne vie care a cam scăpat de sub control. De doi ani procurorii spanioli împreună cu cei români sunt pe urmele unui proxenet numit Briceag, acesta tot scăpându-le printre degete de fiecare dată. 6 fete din trupele speciale sunt aduse în munți, în zona în care traficanții își desfășuroară activitate, într-o ultimă încercare de a prinde capul răutăților. Problema apare atunci când nimeni nu prea vorbește spaniolă deci, misiunea în sine este cam incertă. Cu chiu, cu vai, se înțeleg ei, dar acum vă las pe voi să vă imaginați ce poate să iasă când 6 fete de la forţele speciale, miniştri, comisari, un şofer nedumerit, un infractor cu identitate ascunsă si un funcţionar plin de pofte carnale se pun în mişcare. Gata, mă opresc aici pentru că deja am spus prea multe. Restul veți descoperi voi la cinema.  Notă 8/10.

1. ACȚIUNEA

Well, fiind un film românesc, bugetul de efecte speciale ( nave extratereste, împușcături, explozii ) este mai mic, însă nu vă așteptați la un film liniștit. Avem ceva bătăi, ceva împușcături, ceva suspans, exact cât trebuie, nici cât să pară exagerat, dar nici sărăcăcios din acest punct de vedere. Cu siguranță nu este punctul principal al filmului, doar nu am venit să vedem un film de acțiune – dacă am fi vrut asta, am fi mers la unul din filmele despre care am vorbit într-un top anterior: https://www.youtube.com/watch?v=18DqfmpGIQg , însă ceea ce se regăsește în film este suficient pentru a ne ține în priză și pentru a păstra suspansul. Să nu spuneți că suntem răi, vă dăm și un mic spoiler: avem în film o mișcare tipică Tanyei din Mortal Kombat. Cine o face și când, nu vă mai spunem, vă lăsăm să descoperiți. Notă: 8/10

1. UMORUL

Clar, trebuie să vorbim și despre umor. Da, da! Vedetele filmului Faci sau Taci sunt poantele, până la urmă, adică na, e un film de comedie. Aici n-o să vă mai ținem în suspans și o să vă zicem din prima: 10/10!! Are de toate: are glume, are poante, are umor de situație, îi are pe MICUTZU și pe Maria POPOVICI și mulți alții. Întreg scenariul este pus în slujba amuzamentului, iar râsetele au curs de la început și până la sfârșit. Replicile sunt foarte bine gândite, iar personajele sunt interpretate într-o manieră atât de naturală și de relaxată, încât n-ai crede că mulți și-au făcut debutul în acest lung metraj. O surpriză pentru cei care s-au obișnuit cu el în roluri negative este Augustin VIZIRU care a lăsat deoparte imaginea de băiat rău cu care ne-a obișnuit în seriale precum “Lacrimi de iubire”, Regina”, Aniela”, “Iubire și Onoare” etc. și-a luat asumat rolul lui Valer ( funcționarul plin de pofte carnale despre care am vorbit mai devreme ) și ne-a făcut să râdem într-un mare fel! Totuși, el nu este singurul: expresivitatea, mimica și felul în care fiecare și-a trăit personajul au dat naștere la o comedie care ilustrează perfect clasicul umor românesc.

1. COLOANA SONORĂ

Nu trebuie să neglijăm coloana sonoră. După cum știți, aceasta este foarte importantă la un film de succes. Cu ocazia acestui film s-au lansat și câteva melodii: ( v-am lăsat aici un link, pe restul vă lăsăm voi să le descoperiți când veți merge la cinema https://www.youtube.com/watch?v=QPR0UC2OSak ). Bine, bine, la Băneasa sonorizarea este excelentă, sala Ultra este echipată cu Dolby Atmos ceea ce face ca și un motor 1.7 Diesel să îți bârâie scaunul de parcă ai fi chiar tu la volan, ceea ce oferă un plus incontestabil, însă nouă ne-a plăcut cu sau fără acest sistem. Notă: 9/10.

Concluzii:

Faci sau Taci reușește pe deplin să facă ceea ce și-a propus anume să te facă să te simți bine după o zi lungă de muncă/școală sau atunci când vrei pur și simplu vrei să ieși cu gașca. Îl recomandăm din toată inima și ne bucurăm să vedem un film românesc făcut pentru noi, muritorii de rând, spectatorii care vrem să venim în cinema și să plătim bilet.

Notă de ansamblu: 9/10

Cu voi a fost Bianca!

Ne citim data viitoare!